.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
استاد مدیریت بازرگانی دانشگاه آزاد ساری :
تغییرنظام آموزشی برای کارآفرینی فوریت دارد

  شمال نیوز: همایش کارآفرینی با حضور تنی چند از شخصیت های علمی و اجرایی استان دکتر مسعود احمدی محقق برتر کشوری و رئیس گروه مدیریت ارشد بازرگانی دانشگاه آزاد ساری، دکتر فاطمه طاهری استاد مدیریت و زبان انگلیسی دانشگاههای مازندران، مهندس عمادی رئیس دانشکده هاشمی نژاد ساری و دیگر مسئولان اجرائی و شورای شهر و کارآفرینان و همچنین با استقبال گسترده دانشجویان در ساری برگزار شد.

 به گزارش شمال نیوز؛ دکتر مجید فتاحی یکی از سخنرانان این همایش با اشاره به حضور چشمگیر شخصیت های علمی، مدیران اجرائی، و دانشجویان را یکی از دلایل نیاز امروز جامعه مقوله به امر کارآفرینی دانست و تاکید کرد؛ نگاه تصمیم گیران و تصمیم سازان به رویکرد کسب و کار و کارآفرینی باید تسریعاَ تغییر یابد؛ و در این راستا اهتمام ویژه و تحول فوریت نیاز است.

این استاد دانشگاه زیربنا تحول و تغییر نگرش را در سیستم آموزشی سنتی حاکم بر مراکز دانشگاهی در ایران دانست و تاکید کرد: در دنیای پر از پویائی امروز نظام های آموزشی ایران که غالباَ آموزش محور است دیگر پاسخگو نیاز صنعت و تکافوی پیشرفت نیست و با تألیف محوریت آموزش همچنان با دنیا فاصله مان را حفظ خواهیم کرد و اساساَ پایه خروجی این سیستم به گونه ای است که هرگز دانشجو برتر از استاد نخواهد شد.

دکتر فتاحی ضمن هشدار به دانشگاهها تاکید کرد؛ دیگر هیچ چاره و زمانی برای برون رفت از مشکلات و نیز کاستن فاصله بین دانشگاه و صنعت نیست و خواهش دارم سیستم آموزشی پژوهش محور در دانشگاهها احیاء کنید.

وی تصریح کرد: در سیستم پژوهش محور اساتید و دانشجویان در کنار هم قرار می گیرند و وظیفه اساتید دانشگاهی شناسایی مسیرهای آموزشی و ترغیب دانشجویان برای جویای علم است و نه صرفاَ آموزش دبیرستانی.

استاد فتاحی با اشاره به فلسفه وجودی دانشکده های فنی و حرفه ای در ایران تصریح کرد: در دنیای امروز صرفاَ نظام آکادمیک پاسخگوی نیاز هیچ بخشی نبود و برای رفع این کاستی توامان نظام فنی را اضافه کردند و کشور ما هم از این تجربه ارزنده دنیا بهره برده است که نمونه موفق آن دانشکده هاشمی نژاد ساری است که بحمدالله خروجی های قابل قبولی هم داشته است.

این استاد مدیریت بازرگانی با بیان اینکه دانشگاهیان آنچه شرط بلاغت است به شما می گویم و به دانشجویان گرانقدر تاکیداَ و موکداَ می گویم باید دانش ها را تجاری سازی کنید؛ باید علم کارا داشته باشید و کارایی را تقویت کنید.

این استاد دانشگاه آزاد ساری تصریح کرد: در دنیای کنونی باید در عرصه بین المللی سهم خواهی کنیم هر چند ورود به بازارهای بین المللی کار و شورای است اما دنیای مجازی به اندازه ای زمینه انحصار و تهدیدات و تحریم ها را دور زده است پس شایسته است در این راستا گام های استوار برداریم.

دکتر فتاحی با اشاره به اینکه دانشجویان از هم اکنون باید چشم انداز آتی ببینند و همچنین در این راستا برنامه ریزی استراتژیک داشته باشند تصریح کرد: در عین حال که استراتژیک تفکر می کنید همزمان روحیه تلاش، پرورش ذهن خلاق و علم اندوزی و مهارتهای دانشگاهی و فنی خودتان را بروز کنید.

وی خطاب به دانشگاهیان تصریح کرد: تحمل مشقت ها و رنج ها و سخت کوشی ها و امید اساس کار پیشرفت است و به گواه آمار از هر سه هزار ایده خام در ذهن افراد خلاق، تنها 300 ایده (مفید) ثبت خواهد شد و طی فرایند 125 ایده تبدیل به پروژه های کوچک و نیز 4 ایده مبدل به پروژه بزرگ و در غایت امر تنها یک ایده تبدیل به محصول تجاری و به بازار عرضه می شود. پس ثابت قدم باشید.

این استاد دانشگاه کسب و کار و کارآفرینی چشم انداز کارآفرینی در استان را نویدبخش توصیف کرد و افزود: وجود استعدادهای پویا دانشجویان و مدیریت مدبرانه استان فردای کارآفرینان استانی را امیدوارانه توصیف و تصریح کرد: با وجود بنیاد ملی نخبگان و به ویژه مدیریت یکی از برترین دانشمندان جهان داود دومیری گنجی بر ریاست بنیاد نخبگان استان دلگرم کننده است.

وی افزود: این بنیاد در عمر کوتاه خود توانسته است حمایت های مادی و معنوی از پروژه های مختلف انجام دهد و کارهای پروژه ای دانشجویان و نخبگان بدون بوروکراسی اداری خروجی داشته است.

دکتر فتاحی خطاب به دانشجویان تاکید کرد: با بنیاد ملی نخبگان که زیر مجموعه نهاد ریاست جمهوری است تعامل داشته باشید و این بنیاد با مدیریت علمی و مهرورزی به دانش پژوهان و دانشجویان و اساتید خدمات دهد و نیز ایده ها را به مرحله تجاری سازی رساند و عین النهایه محصول برای عرضه به بازار روانه کند.

این استاد مدیریت بازرگانی در پایان با تاکید بر اینکه باید دانشجویان و کارآفرینان از فضای به وجود آمده بهره برداری کنند و پیشرفت کنند افزود؛ مراکز دانش بنیان نظیر انجمن نخبگان استان مازندران، فناوری دانشگاه آزاد واحد ساری و پارک ملی و فناوری استان از دانشجویان ایده ساز حمایت می کند و هم اکنون دانشجویان و کارآفرینان خلاق و ساعی به علت نداشتن سرمایه نباید هراسی داشته باشند چرا که حمایت مادی و معنوی برای آنان مهیا است.

وی با تقدیر از کسانی که برای پیشبرد علم و رفاه اقتصادی و اشتغال مردم تلاش می کنند، تصریح کرد: این کار را در توان مردان تاریخ ساز است. در این زمینه از دکتر محمدرضا آبیان و از دکتر دومیری گنجی به سبب تعامل و حمایت های بی شائبه مادی و معنوی تقدیر و تکریم می کنم .

شعار تبدیل به شعور شود

مهندس هندویی نائب رئیس اتاق صنعت مازندران در سخنانی ضمن انتقاد شدید از رویه های آکادمیک تصریح کرد: من هشدار می دهم باید نگرش ها تغییر یابد، باید تعاریف را برای خودمان بازیابی کنیم.

این چهره ماندگار افزود: کارآفرینی شأنیت دارد و کارآفرین بالاتر از علم، مدیر، مدیریت، سرمایه و پول است.

این استاد دانشگاه تصریح کرد؛ کارآفرینی سه فاکتوریل دارد و اما 6 خروجی دارد.

این کارآفرین با اشاره به اینکه برای پیشرفت باید از حرف های شعارگونه پرهیز کرد و تأکید کرد: شعار باید تبدیل به شعور شود.

این استاد دانشگاه با تاکید بر اینکه دیگر تئوریهای آکادمیک جواب نمی دهد افزود: در راستای توانمند سازی برنامه مدون علمی طراحی نیاز است و با وام گیری از علم، دانش، شجاعت، سرمایه که 6 خروجی دارد ثمرات شگرف و شگفتی به همراه دارد و این ثمرات دنیا را متحول می کند و شما با بهره گیری از جسارت می توانید تحول ساز دنیا باشید. /250


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.225 seconds.